reklama

Návrat k prírode

Spomínam si na jedno prekrásne jesenné popoludnie... Vystúpila som z miestnej v dedine Kráľová o zastávku skôr, pretože tá panoráma, aká sa mi naskytla po vynorení autobusu z kľukato hadiacej sa cesty v lese, tak to by nejednému milovníkovi prírody padla sánka!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Oči mi len tak zažiarili. No toľko krásy! A to kúsok za Zvolenom! Len desať kilometrov od Sekiera, smerom do kopcov. Vziať foťák ma ani nenapadlo, ten obraz mám doteraz v pamäti ako moju najkrajšiu fotku prírody, akú sa mi kedy podarilo urobiť :) Prekrásna zlatistá farba sa prelínala s ohnivo červenou, ako rozložené vatry vedľa seba... tak sú zvlnené tieto neďaleké lazy. A to ticho! Aj tie zvonce ovečiek, čo si pokojne vykračovali po ceste i všade okolo nej, boli akousi súčasťou toho ticha.

Po dlhej rovnej ceste sa už vynárali lúky ranča, kam som mala namierené. Kone nachystané v kruhovej ohrade, a pri nich muž s bielymi vlasmi. Pán L. mi podal ruku s otázkou, kde som, keď autobus už dávno prešiel a mňa nikde. Nuž, vysvetľovať, že som obdivovala krásu tohto kraja, som mu ani nemusela, chápal to i bez slov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posadil ma na krásnu, pokorne stojacu "noričku" a pokojným hlasom vysvetľoval základy správneho sedenia a jazdenia. V tichosti som počúvala. Jeho hlas znel vľúdne, bol naplnený láskou k zvieraťu, čo kráča podo mnou. Hneď si získali moje srdce, i to ušľachtilé majestátne zviera, i dobré srdce pána L. Ešte som sa nestretla s "rančerom", ktorý by bol tak oddaný tejto ťažkej práci. Bolo to očividné a hlavne citeľné, že celý jeho svet je sústredený na tomto malom kúsku zeme. Našiel šťastie tam, kde si ho vytvoril. Každé jedno jeho slovo bolo naplnené vďačnosťou, spokojnosťou a skromnosťou. Krásne sa vyjadroval o zvieratách, o práci v lesoch, i keď je to ťažké remeslo, o svojej rodine, o predstave pekného dôchodku, plánoch do budúcna...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To nebola moja prvá, a ani posledná návšteva. Zbožňovala som vychádzky do prírody na koňoch, či už len v spoločnosti pána L. a jeho verných poľovníckych psov, alebo v skupinke niekoľkých nadšencov pre nedeľné vychádzky do prírody. Neraz sme sa vybrali i na celé dopoludnie a vracali sa až popoludní. Človek si uvedomí, v akom krásnom kraji žije, keď aspoň na chvíľu opustí betónovú džungľu tam dole v kotline. Úplná samota, lúky, lesy, šumenie lístia, jemný vánok v tvári, radosť z pohybu, z klusania, z cválania, z inšpiratívnych rozhovorov múdreho a dobrého srdca. Za stromami poskakujú srnky, líšky, diviaky, v korunách spievajú vtáci, šantia veveričky... Čo viac chýba ku šťastiu? Snáď len želanie, že i ja si raz nájdem takýto kúsok zeme, v ktorom budem tvoriť to svoje šťastíčko...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som skutočné vďačná za tie krásne momenty strávené na Kráľovej, v lone prírody, za tie krásne chvíle s najtranscendentálnejšími stvoreniami, aké kedy chodili po tejto Zemi. Veď sa aj hovorí, že najkrajší pohľad na svet je zo sedla. Ja som sa o tom presvedčila už v detstve, a stále budem tvrdiť, že to tak je. Každý, kto to raz vyskúšal mi dá určite za pravdu.

A každému, koho stretávam, rozprávam o krásnej bytosti, čo žije na ranči a o svoje kone sa stará, akoby to boli deti jeho vlastné.

Vždy, keď ma gniavi realita všedného dňa, privriem oči a v predstavách sa prenesiem na dobré známe chodníčky lesmi, kde si vykračujeme na koňoch, jeden za druhým. Nechám si cez mihalnice mihať slnečné lúče, čo sa predierajú cez vysoké stromy, pľúca si zhlboka napĺňam vôňou lístia, trávy, koženého sedla... A naplno sa oddám tomu pocitu slobody, ktorý pre mňa predstavujú rytmické pohyby cválajúceho koňa...

Michaela Kučerová

Michaela Kučerová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Osoba obyčajne neobyčajná, čo rada pozoruje a teší sa z krás vôkol nás. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu